Jesteś tutaj:

Główna treść strony

ROK SZKOLNY 2015/2016

„STARSI UCZĄ MŁODSZYCH”

Na lekcjach przyrody w klasie 4a realizowany był projekt „Starsi uczą młodszych”. Zajęcia odbyły się w ramach „Szkoły Promującej Zdrowie” pod opieką p. Anny Ciok. Nasi uczniowie wcielili się na chwilę w rolę nauczycieli, którzy w ciekawy sposób chcieli nauczyć swych młodszych przyjaciół z klas 1a, 1h i 1g. Uczniowie klasy 4a po krótkiej pogadance zaprezentowali przedstawienie pt. „Baba Jaga u dentysty” oraz „Walka z mikrobami”.

Maluchy dowiedziały się m.in co to są mikroby, gdzie można je znaleźć i dlaczego należy codziennie myć ząbki. Na koniec obejrzeliśmy film dotyczący higieny jamy ustnej.

Zajęciom towarzyszyło wiele emocji i tremy jednak przedstawienie bardzo się maluchom podobało.

Autor notatki: p. Anna Ciok

II MIĘDZYSZKOLNY KONKURS WIEDZY O ZDROWIU„WIEM CO ZDROWE”

14 kwietnia nasze uczennice z klas drugich: Karolina Augustyn 2a, Antonina Wasilewska 2d, Blanka Masiejczyk 2e i Weronika Romańska 2f uczestniczyły w II Międzyszkolnym Konkursie Wiedzy o Zdrowiu „Wiem co zdrowe”. Konkurs pod patronatem Prezydenta Miasta Legionowo odbył się w Zespole Szkół nr 1. Wzięło w nim udział 6 legionowskich szkół podstawowych. Drużyna z „Siódemki” zajęła II miejsce. Gratulujemy!

Autor notatki: p. Anna Turowska

UDZIAŁ UCZNIÓW Z KLASY 1H W WARSZTATACH „PROFILAKTYKI I HIGIENY JAMY USTNEJ”

Nasza Szkoła promuje zdrowie i w ramach tego hasła uczniowie z klasy 1h wzięli udział w warsztatach „Profilaktyki i higieny jamy ustnej”.

Wiemy jak ważne jest dbanie o zęby ale tej wiedzy nigdy dość, dlatego 13 stycznia 2016r. naszą klasę odwiedziła mama Milenki, która jest stomatologiem Pani Marzena Kalinowska-Ostapczuk. Pani dentystka tłumaczyła dzieciom, jak należy dbać o higienę jamy ustnej, w jaki sposób i przez ile minut należy myć zęby.

Mogliśmy również na planszy dydaktycznej poznać przyczyny chorób zębów. Wielkim zainteresowaniem dzieci cieszył się model szczęki.

Celem spotkania było przybliżenie sylwetki dentysty, zapoznanie ze sposobami dbania o zęby, zmniejszenie obawy przed wizytą w gabinecie dentystycznym oraz zachęcenie dzieci do kontroli zębów. Uczniowie byli bardzo zainteresowani tematem i zadawały mnóstwo pytań. Na koniec spotkania każdy otrzymał dzieci dyplom.

Serdecznie dziękujemy za ciekawe spotkanie!

Autor notatki: p. Joanna Liszkiewicz

KIERMASZ ZDROWEJ ŻYWNOŚCI W KLASIE 3A - PODZIĘKOWANIA

W grudniu odbył się drugi kiermasz zdrowej żywności organizowany przez Rodziców uczniów klasy 3A. Zebrany dochód został przeznaczony na wsparcie zdrowotne dla ucznia tej klasy.

Dziękuję, wszystkim Rodzicom, szczególnie pani W. Bieroza za pomoc w zorganizowaniu tej akcji.

wychowawca Inka Dutkowska

FESTYN ZDROWEJ ŻYWNOŚCI W KLASIE 1D

W środę, 9 grudnia rodzice klasy Id zorganizowali festyn zdrowej żywności. Na stołach znalazło się dużo pyszności.

Wszystkie cieszyły się ogromnym powodzeniem, a więc po dwóch godzinach na stole leżał tylko obrus. Zebrana kwota będzie przeznaczona na cele charytatywne.

Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym rodzicom!

Autorzy notatki: p. Magdalena Rostkowska, p. Elżbieta Piętak

PROFILAKTYKA ANTYGRYPOWA W KLASIE 1G

1 grudnia 2015 roku klasa 1g powitała niezwykłego gościa p. Roksanę Kalinowską – przedstawiciela Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legionowie.

Pani Roksana opowiadała nam o profilaktyce antygrypowej – dowiedzieliśmy się, że grypę wywołują wirusy, niewidoczne gołym okiem, których jest bardzo dużo (na główce od długopisu może ich być nawet 2 mln). Przypomnieliśmy sobie zasady poprawnego kichania i kaszlenia. Poznaliśmy także zasadę: Zamknij – Wyrzuć – Zabij – zamknij wirusa w chusteczce, wyrzuć do kosza i zabij myjąc ręce ciepłą wodą z mydłem. Dowiedzieliśmy się także, że łokieć to nasz przyjaciel w kichaniu i kaszleniu oraz w otwieraniu klamek :), a także, że wirusy na dywanach i podłodze mogą przetrwać nawet 24 godziny, a na ubraniach około 15 minut. Grypa lubi prędkość – jest jak kierowca rajdowy – przenosi ją wiatr z ogromną szybkością.

Obejrzeliśmy także dwa filmiki pokazujące, jak łatwo przenieść grypę. Pod koniec zajęć poznaliśmy zawód lekarza. Pani Roksana zamieniła również naszą uczennicę Mariankę w pielęgniarkę. Mieliśmy okazję posłuchać bicia własnego serca przez prawdziwe stetoskopy, założyć maseczki ochronne oraz zobaczyć olbrzymią strzykawkę.

Na koniec każdy zmierzył sobie temperaturę ciała i w nagrodę otrzymał pamiątkową strzykawkę.

Bardzo serdecznie dziękujemy pani Roksanie Kalinowskiej za miłe i ciekawe zajęcia, a pani Magdalenie Kowalewskiej za wypożyczenie sali komputerowej z tej specjalnej okazji.

Autor notatki: p. Monika Stasiuk

„ZDROWIE W BAJCE”

26 listopada grupa 7 dziewcząt z kl. III d wzięła udział w kolejnej edycji powiatowego konkursu „Zdrowie w bajce”. Celem konkursu było stworzenie autorskiego scenariusza przedstawienia teatralnego o tematyce prozdrowotnej oraz zaprezentowanie go na scenie. W tym roku przedstawienie poruszało bardzo istotny dla wszystkich temat zapobiegania skutkom hałasu.

Drużyna w składzie: Nina, Zuzia, Dominika, Matylda, Marysia, Wiktoria i Maja, pod kierunkiem p. Elżbiety Piechnat zdobyła zaszczytne II miejsce. Gratulacje!

Autor notatki: p. Elżbieta Piechnat

KONKURS „ZDROWIE W BAJCE”

24 listopada 2015r. w Ratuszu Miasta Legionowo rozpoczęła się VII edycja powiatowego konkursu „Zdrowie w Bajce”. W tym roku klasa 1G naszej szkoły miała przyjemność współorganizować dwa dni tego konkursu wraz ze Starostwem Powiatowym w Legionowie oraz Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną.

Głównym celem konkursu jest kształtowanie postaw pro-zdrowotnych i dbałości o swoje zdrowie. Przedmiotem konkursu było stworzenie autorskiego przedstawienia (zgodnego z tematyką dla danej grupy wiekowej) i zaprezentowanie go na gali finałowej.

Konkurs „Zdrowie w bajce” z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W tym roku zgłosiło się aż 49 zespołów. Co rok poziom przedstawień jest także wyższy, a konkurencja rośnie.

24 listopada 2015r. z ramienia SP7 w jury zasiadał dyrektor p. Mariusz Borkowski, a 25 listopada 2015r. p. Agnieszka Krysik. Galę prowadziła m.in. wychowawczyni 1G p. Monika Stasiuk.

26 listopada 2015r. w ramach konkursu zaprezentowali się uczniowie klasy 3D – wszyscy trzymamy kciuki!

Autorzy notatki: p. Agnieszka Krysik, p. Monika Stasiuk

ŚNIADANIE DAJE MOC - DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA

W listopadzie w świetlicy szkolnej odbyła się akcja pt „Śniadanie daje moc”. Ważnym elementem poprzedzającym akcję była gazetka na korytarzu szkolnym przedstawiająca „12 zasad prawidłowego odżywiania się”.

W tym roku szkolnym akcja przebiegała pod hasłem: „Wyspa radości, zdrowia, aktywności”.

Już przed świetlicą były plakaty zapraszające do odwiedzenia wysp.

(plakat - wyspa aktywności był przygotowany przez uczniów ze świetlicy profilaktycznej wraz z psychologiem p. M. Wawrzyniak)

Nauczyciele w świetlicy szkolnej wraz z dziećmi przygotowywali przeróżne przekąski pasujące do konkretnej wyspy.

Na wyspie radości pojawiły się różnorodne owoce w fantazyjnej szacie: jeżyki z winogrona i gruszki, wyspy z banana, kiwi i mandarynki, ananasy, granat, pomarańcze, grejpfruty.

Na wyspie aktywności królował nabiał: kanapki „Baranki” z białego sera, kiełków i papryki, różne sery z orzechami (włoskie, laskowe, nerkowce), jogurty owocowe z musli.

Wyspa zdrowia – tam przede wszystkim potrawa z ciecierzycy, oliwy , awokado i siemienia lnianego a także różnorodne warzywa z dipami: awokado, serowe, pomidorowe. Tu znalazła się także pyszna tortilla z łososiem i kiełkami.

Mimo, że w sali świetlicowej także znajdowała się gazetka nt. „12 zasad prawidłowego odżywiania się”, rozpoczęcie Dnia Zdrowego Śniadania zaczęło się na korytarzu szkolnym przy dużej gazetce, gdzie nauczyciel omawiał każdy punkt z 12 zasad.

Już w sali uczniowie brali udział w krótkim quizie nt. zachowań prozdrowotnych. Dzieci odpowiadały na pytania: Kiedy powinniśmy myć ręce?, Pierwsze śniadanie jest…?, Potrawa z warzyw i owoców, to?, Kiedy najlepiej jeść kolacje?

Następnie uczniowie podchodzili z nauczycielem do każdej z wysp i dowiadywali się, dlaczego na wyspach są takie a nie inne produkty i skąd nazwa wyspy.

WYSPA RADOŚCI

Owoce egzotyczne, takie jak banany, ananasy, figi czy papaya dostarczają obok ważnych witamin i składników mineralnych porcję dobrego humoru. Zawierają one serotoninę, potocznie zwaną tzw. hormonem szczęścia,

WYSPA AKTYWNOŚCI

Węglowodany, białka, witaminy i sole mineralne są podstawowym źródłem energii dla osób aktywnych.

WYSPA ZDROWIA

Warto w codziennej diecie znaleźć miejsce dla warzyw. Produkty te to istne bomby witaminowe. Zawarte w nich składniki są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia.

Na zakończenie odbyła się degustacja.

Autor notatki: p. Magdalena Kowalewska

ZDROWO JEMY, ZDROWO ROŚNIEMY - ZAJĘCIA W KLASIE 1F

W dniach 13-17 listopada 2015 roku uczniowie If poznawali zasady zdrowego odżywiania się i zdrowego stylu życia.

Do tematyki wprowadził ich wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej pt. „Piramida żywieniowa”.

Następnie uczniowie prezentowali przyniesione z domu owoce i warzywa, które zostały umieszczone na wystawce w klasie. Największą atrakcją tego dnia było rozpoznawanie owoców po smaku i zapachu z zamkniętymi oczami.

Na koniec dzieci w grupach wykonały piramidy żywieniowe, które zostały umieszczone na korytarzu przed salą lekcyjną.

Następny dzień uczniowie rozpoczęli od przygotowania zdrowych i kolorowych kanapek.

Podsumowaniem bloku tematycznego było wykonanie pracy plastycznej „Warzywa na talerzu”.

Autor notatki: p. Ewa Sadecka

WITAMINOWE DRINKI DLA DZIECI - CIEKAWE ZAJĘCIA W KLASIE 1H

Rodzice naszych uczniów potrafią nas bardzo pozytywnie zaskakiwać. Tym razem z pokazem edukacyjnym dla dzieci odwiedził nas tata Zuzi z klasy 1h.

Pan Jerzy Czapla jest mistrzem barmaństwa, który w bardzo zabawny i ciekawy sposób na oczach dzieci przygotowywał niesamowite bo zdrowe drinki dla dzieci. Niektórzy z nas wiedzą, że Pana Jerzego możemy oglądać na szklanym ekranie w programach telewizyjnych. Dla naszych uczniów, wyjątkowy gość przygotował niezapomnianą podróż po krainie smaków. Napój z maślanki? A może z sałaty i pietruszki? A może ktoś nie wie co to jest karambola? Oto tajne smaki zdrowych napojów. Uczniowie z wielką ochotą i odwagą poznawali nowe smaki. Gościnnie w pokazie uczestniczyli uczniowie z klasy 1a. Wszystkie dzieci były oczarowane umiejętnościami taty Zuzi.

To była smaczna, ciekawa a przede wszystkim zdrowa lekcja prawidłowego odżywiania i promocji zdrowia. Uśmiech dziecka zbudowany na fundamencie zdrowych produktów to najwyższa wartość lekcji z udziałem Rodzica.

Serdecznie dziękujemy Panu Jerzemu Czapli za tak wspaniały pokaz oraz krótkie wykłady, którymi przeplatana była lekcja.

Autor notatki: p. Joanna Liszkiewicz

WYCIECZKA NA TARG ORAZ ZAJĘCIA KULINARNE W KLASIE 1C

3 listopada klasa 1c wybrała się na pieszą wycieczkę do Miasteczka Drogowego i na Targowisko Miejskie. Na początku naszej trasy zatrzymaliśmy się, aby zdać miniteścik z przepisów ruchu drogowego i znajomości znaków drogowych. Wypadło chyba dobrze, bo nasza pani pozwoliła nam iść dalej na miejski rynek, aby poznać wszystkimi zmysłami warzywa i owoce, rozróżniać te egzotyczne oraz dowiedzieć się czegoś o pracy sprzedawcy.

Następnego dnia - 4.11.15r. przybyliśmy do szkoły z plecakami i wielkimi torbami, w których kryły się miski, talerzyki, deski do krojenia, no i oczywiście wszystko czego potrzebowaliśmy, aby samodzielnie przygotować sobie zdrowe przekąski („Jeżyki”, jak je nazwała nasza pani). W ruch poszły nasze czyste ręce, plastikowe nożyki, wykałaczki oraz ser, pomidorki ,winogrona i sami zobaczcie co wyczarowaliśmy.

No, ale na początku było sobie jajko, albo wiele jajek, z których zrobiła się pasta jajeczna ze szczypiorkiem (zgodnie z aktualnym tematem „j” jak jajko). Pychotka!

To zajęcie pokazało nam, że taka praca w klasowej gromadce może być całkiem przyjemna, a jej efekty smakowite.

Autor notatki: p. Katarzyna Szczepankowska

,,SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO" - ZAJĘCIA W KLASIE 1B

Dzień 28 października 2015r. upłynął w klasie 1b pod hasłem ,,Smacznie, zdrowo, kolorowo". W tematykę zajęć wprowadził uczniów wiersz Ewy Małgorzaty Skorek ,,Mniam, mniam". Następnie odbyła się rozmowa na temat ,,Co trzeba robić, żeby być zdrowym". Dzieci omówiły zaprezentowaną piramidę żywieniową, poznały zasady zdrowego odżywiania oraz wartości odżywcze warzyw i owoców.

Najbardziej atrakcyjnym punktem zajęć było samodzielne wykonanie szaszłyków i sałatki z owoców. Dzieci z entuzjazmem przystąpiły do pracy. Pomocą służyły im przybyłe na zajęcia mamy.

Kiedy nadszedł czas degustacji wszyscy ze smakiem zjadali przygotowane własnoręcznie przekąski.

Na zakończenie, pełne energii dzieci pląsały przy piosence ,,Pac, gruszka do fartuszka" oraz rozwiązywały zagadki związane z tematem zajęć.

Autor notatki: p. Jolanta Karwowska

KULINARNE PODRÓŻE MAŁE I DUŻE KLASY 2G

W minionym tygodniu klasa 2g wyruszyła w kulinarną podróż po Polsce. Pierwszym przystankiem w tej wycieczce było samodzielne przygotowanie i skosztowanie pysznej sałatki owocowej oraz zdrowych i pożywnych kanapek.

Drugim etapem naszej klasowej podróży była degustacja potraw typowych dla danego regionu Polski, m.in. góralskiego oscypka, toruńskiego piernika, krakowskich obwarzanków czy sękacza. Uczniowie przynieśli także wiele eksponatów i obrazków, które pozwoliły lepiej poznać różnorodność i wyjątkowość polskiej kultury.

Autor notatki: p. Anna Karkowska

KOLOROWE, WESOŁE I ZDROWE KANAPKI

W ramach promowania zdrowego stylu życia, a tym samym dbania o nasze zdrowie uczniowie z oddziału 2e przygotowali drugie śniadanie. Kanapki były nie tylko smaczne, zdrowe ale i pięknie ozdobione. Nawet największe niejadki zjadały swoją porcję z apetytem. To były bardzo smaczne zajęcia.

Autor notatki: p. Marzena Godlewska

2B WIE CO SMACZNE I ZDROWE

W ramach bloku tematycznego „Polskie smaki” uczniowie klasy 2b na zajęciach samodzielnie przygotowywali sałatki owocowe lub warzywne. Zanim zabrali się do pracy przypomnieli sobie zasady higieny podczas przygotowywania posiłku oraz bezpieczeństwa podczas pracy z użyciem niektórych przyborów kuchennych.

Wszyscy byli świetnie przygotowani do pracy. Niektórzy jak np. Tosia wyglądali jak prawdziwi kucharze. Dzieci dobrze się bawiły ,a efekt ich pracy zadziwił wszystkich. Sałatki wyglądały smakowicie, pięknie pachniały i zachęcały do jedzenia. Po uprzątnięciu miejsc pracy wszyscy zabrali się do konsumowania.

Ponieważ sałatek były pełne miski to efektu pracy dzieci mogli skosztować również rodzice, gdyż dobre córeczki i dobrzy synkowie zabrali sałatki do domu. Było smacznie i zdrowo!

Autor notatki: p. Barbara Syroka

KIERMASZ ZDROWEJ ŻYWNOŚCI „SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO”

19 października uczniowie klasy 2b wraz z rodzicami zorganizowali kiermasz zdrowej żywności. Na kiermasz przygotowano wiele pyszności takich jak: babeczki bananowe, jeż owocowy, marchewkowiec, galaretki z owocami, owsianki, serniczki z owocami, rożki ze szpinakiem, świeże soki warzywno-owocowe, jabłka, gruszki , śliwki, powidła i inne zdrowe smakowitości.

Wszystkie produkty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i bardzo szybko zostały sprzedane co ogromnie ucieszyło organizatorów kiermaszu. Zebrane ze sprzedaży pieniądze zostały przekazane na cel charytatywny.

Dziękujemy wszystkim, którzy tak chętnie wzięli udział w kiermaszu, a wychowawca klasy składa serdeczne podziękowania tym, którzy go przygotowali.

Autor notatki: p. Barbara Syroka

JESIEŃ NA TALERZU, CZYLI PYSZNE SAŁATKI OWOCOWE I WARZYWNE W WYKONANIU KLASY 2F

Okres jesieni sprzyja nie tylko spadkowi kondycji fizycznej, ale i zdrowotnej. Częściej się przeziębiamy. Musimy zatem w naturalny sposób dostarczyć sobie wspomagających nas witamin. Wykorzystując w swojej diecie warzywa i owoce skomponujemy nie tylko smaczne, ale też zdrowie posiłki. Uczniowie klasy 2f na lekcji techniki wykonali sałatki owocowe i warzywne.

Były one piękne, kolorowe i smakowały wybornie.

Autor notatki: p. Anna Turowska

SAŁATKA OWOCOWA W WYKONANIU UCZNIÓW KLASY 2H

Uczniowie 2h, na zakończenie zajęć o gospodarstwie ekologicznym i agroturystycznym, samodzielnie przygotowali sałatkę owocową. Sami zobaczcie, ile radości sprawia samodzielnie przygotowany, zdrowy posiłek. A jak smakuje...