Innowacja Biologiczna

Liczba odwiedzających: 168

Rok Szkolny 2023/2024

Na innowacji biologicznej w oddziale 6c trwa Tydzień Noblowski z UW. Uczniowie podczas zajęć poznali życiorys i osiągnięcia naukowe A. Nobla. Poznali sylwetki tegorocznych noblistów z dziedziny medycyny i fizjologii oraz ich osiągnięcia naukowe. Potem poczuli się jak młodzi naukowcy wykonując doświadczenie "Tęcza na talerzu" i " Lampa lawa".

Autor notatki: B. Niziołek

Tydzień Noblowski
Tydzień Noblowski, foto nr 1, Tydzień Noblowski, foto nr 2, Tydzień Noblowski, foto nr 3, Tydzień Noblowski, foto nr 4, Tydzień Noblowski, foto nr 5, Tydzień Noblowski, foto nr 6, Tydzień Noblowski, foto nr 7, Tydzień Noblowski, foto nr 8, Tydzień Noblowski, foto nr 9, Tydzień Noblowski, foto nr 10, Tydzień Noblowski, foto nr 11, Tydzień Noblowski, foto nr 12, Tydzień Noblowski, foto nr 13, Tydzień Noblowski, foto nr 14,

OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...

Uczniowie oddziału 6c podczas zajęć z innowacji biologicznej pracowali z mikroskopami zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie prowadzili obserwacje obiektów takich jak komórki i tkanki zwierzęce. Obserwacja to jedna z metod badawczych, która rozbudza ciekawość otaczającego świata. Uczniowie obserwowane obiekty uwiecznili zdjęciami. Aktywność i zaangażowanie uczniów było ogromne. Prezentujemy zdjęcia oglądanych obiektów wykonane przez młodych badaczy.

Autor notatki: B. Niziołek

OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...
OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 1, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 2, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 3, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 4, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 5, OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ..., foto nr 6,

„CHCĘ WIEDZIEĆ WIĘCEJ, CZYLI NA TROPACH BIOLOGII” - Innowacja pedagogiczna z biologii dla oddziału 6C w roku szkolnym 2023/2024

Innowacja pedagogiczna skierowana jest do uczniów oddziału 6C szkoły podstawowej. Uczniowie wykazują zainteresowanie lekcjami praktycznymi, na których mogą samodzielnie wykonywać doświadczenia, prowadzić obserwacje makroskopowe, mikroskopowe, wykonywać modele o tematyce biologicznej, a co za tym idzie rozwijać swoje pasje i zainteresowania otaczających ich światem. Nadrzędnym celem zajęć jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy i młodych naukowców. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów.

Program klasy innowacyjnej biologicznej pogłębi wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu biologii. Uczniowie będą kształtować umiejętności poszukiwania, samodzielnego myślenia, prowadzenia obserwacji mikroskopowych i  wykonywania rysunków spod mikroskopu, przygotowania stanowiska pracy z mikroskopem, umiejętności obsługiwania się mikroskopem, wykonywania prostych doświadczeń biologicznych i obserwacji makroskopowych. Uczniowie nauczą się obserwować uważnie świat organizmów, będą dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe.

Prowadzone zajęcia będą pobudzać do aktywności i twórczego działania, uczyć samodzielnego myślenia, wykorzystania wiedzy w praktyce, współdziałania w grupie, poznawania budowy różnych organizmów, kształtowania właściwej postawy młodego naukowca.

Celem tego programu jest dostarczenie uczniom wiedzy i umiejętności pozwalających na rozwój zainteresowań biologicznych oraz wykorzystanie ich w dalszej edukacji.

Autorka innowacji: Beata Niziołek (nauczyciel biologii)

 

ODDZIAŁ 6C TWORZY MODELE POZNANYCH TKANEK ZWIERZĘCYCH

Na innowacji biologicznej uczniowie oddziału 6c tworzyli swoje modele poznanych tkanek zwierzęcych. Powstały prace z tkankami łącznymi i nabłonkowymi. W ten sposób utrwaliliśmy zdobytą wiedzę o budowie i funkcjach tkanek.
Autor notatki: B. Niziołek

Innowacja biologiczna 6c
Innowacja biologiczna 6c, foto nr 1, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 2, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 3, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 4, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 5, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 6, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 7, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 8, Innowacja biologiczna 6c, foto nr 9,