Rok Szkolny 2023/2024
Na innowacji biologicznej w oddziale 6c trwa Tydzień Noblowski z UW. Uczniowie podczas zajęć poznali życiorys i osiągnięcia naukowe A. Nobla. Poznali sylwetki tegorocznych noblistów z dziedziny medycyny i fizjologii oraz ich osiągnięcia naukowe. Potem poczuli się jak młodzi naukowcy wykonując doświadczenie "Tęcza na talerzu" i " Lampa lawa".
Autor notatki: B. Niziołek
OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...
Uczniowie oddziału 6c podczas zajęć z innowacji biologicznej pracowali z mikroskopami zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie prowadzili obserwacje obiektów takich jak komórki i tkanki zwierzęce. Obserwacja to jedna z metod badawczych, która rozbudza ciekawość otaczającego świata. Uczniowie obserwowane obiekty uwiecznili zdjęciami. Aktywność i zaangażowanie uczniów było ogromne. Prezentujemy zdjęcia oglądanych obiektów wykonane przez młodych badaczy.
Autor notatki: B. Niziołek
OBSERWACJE MIKROSKOPOWE JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY BIOLOGICZNEJ...
„CHCĘ WIEDZIEĆ WIĘCEJ, CZYLI NA TROPACH BIOLOGII” - Innowacja pedagogiczna z biologii dla oddziału 6C w roku szkolnym 2023/2024
Innowacja pedagogiczna skierowana jest do uczniów oddziału 6C szkoły podstawowej. Uczniowie wykazują zainteresowanie lekcjami praktycznymi, na których mogą samodzielnie wykonywać doświadczenia, prowadzić obserwacje makroskopowe, mikroskopowe, wykonywać modele o tematyce biologicznej, a co za tym idzie rozwijać swoje pasje i zainteresowania otaczających ich światem. Nadrzędnym celem zajęć jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy i młodych naukowców. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów.
Program klasy innowacyjnej biologicznej pogłębi wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu biologii. Uczniowie będą kształtować umiejętności poszukiwania, samodzielnego myślenia, prowadzenia obserwacji mikroskopowych i wykonywania rysunków spod mikroskopu, przygotowania stanowiska pracy z mikroskopem, umiejętności obsługiwania się mikroskopem, wykonywania prostych doświadczeń biologicznych i obserwacji makroskopowych. Uczniowie nauczą się obserwować uważnie świat organizmów, będą dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe.
Prowadzone zajęcia będą pobudzać do aktywności i twórczego działania, uczyć samodzielnego myślenia, wykorzystania wiedzy w praktyce, współdziałania w grupie, poznawania budowy różnych organizmów, kształtowania właściwej postawy młodego naukowca.
Celem tego programu jest dostarczenie uczniom wiedzy i umiejętności pozwalających na rozwój zainteresowań biologicznych oraz wykorzystanie ich w dalszej edukacji.
Autorka innowacji: Beata Niziołek (nauczyciel biologii)
ODDZIAŁ 6C TWORZY MODELE POZNANYCH TKANEK ZWIERZĘCYCH
Na innowacji biologicznej uczniowie oddziału 6c tworzyli swoje modele poznanych tkanek zwierzęcych. Powstały prace z tkankami łącznymi i nabłonkowymi. W ten sposób utrwaliliśmy zdobytą wiedzę o budowie i funkcjach tkanek.
Autor notatki: B. Niziołek